Bestorm de organische zoekresultaten

Je hebt het wellicht al eens voorbij horen komen: zoekmachine optimalisatie. SEO. Search Engine Optimization. Het draait allemaal om één ding: topposities behalen in de organische zoekresultaten van Google. Je kunt namelijk adverteren, maar met zoekmachine optimalisatie richt je je op een positie onder deze advertenties. Het mooie van deze posities? Een klik is gratis.

Zoekmachine optimalisatie vs. adverteren

Google bestaat in essentie uit twee “soorten” zoekresultaten, namelijk betaalde resultaten (Google Ads) en organische resultaten. Met zoekmachine optimalisatie is het doel om hoog te scoren in de organische zoekresultaten.

Soms wordt er naar zoekmachine optimalisatie en advertenties gekeken als of/of. Zo is er de gedachte om niet te investeren in SEO, omdat er met Google Ads al prima resultaten worden behaald. Of juist andersom; er zijn al goede organische posities, dus adverteren is onnodig.

Met een beperkt budget is het logisch om te kiezen voor één kanaal. Wil je echter echt alles uit de zoekmachines halen? Dan is het een kwestie van en/en. Door zowel met advertenties als organisch goed te scoren, domineer je de zoekresultaten. Zo zou een webshop vindbaar kunnen zijn op 3 posities: organisch, met een Google Ads tekstadvertentie en in Google Shopping. Jouw doelgroep kan niet meer om je heen.

Wat valt er onder zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is vrij complex. Er zijn namelijk weinig garanties en jouw uiteindelijk positie in de zoekresultaten wordt bepaald op basis van ontelbaar veel factoren. In de basis is er on-page zoekmachine optimalisatie en off-page zoekmachine optimalisatie. Daarnaast komt er ook nog een hele hoop techniek bij kijken.

Met on-page optimalisatie richt je jouw werkzaamheden op het verbeteren van de elementen op de website of webshop. Dit is ook waar AdRebels zicht op richt. Schakel mij in voor:

  • Het in kaart brengen van het zoekgedrag van jouw doelgroep (zoekwoordenonderzoek)
  • De optimalisatie van de websitestructuur
  • SEO-copywriting

Zoals de naam wellicht als zegt richt off-page SEO zich op elementen buiten de website om. Een belangrijk onderdeel hiervan is linkbuilding.

Zoekmachine optimalisatie en AdRebels

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit zoveel dingen, dat ik me enkel richt op zaken waar ik ook echt goed in ben en waar ik een verschil kan maken. Ik start altijd met een inventarisatie om te bepalen hoe SEO-vriendelijk de website of webshop nu is en waar we stappen kunnen maken. Samen (ja, samen. Je kunt namelijk al veel zelf doen!) werken we structureel aan een betere online vindbaarheid.


Ook starten met zoekmachine optimalisatie?

Laten we aan de slag gaan.